Dommelsch - Wordt het helemaal

Het waren de jaren 80, de tweede helft wel te verstaan. Dommelsch was op geheel eigen kracht al enorm populair aan het worden. Met het thema ‘Dommelsch wordt het helemaal’ gingen art director Paul Meijer en ik extra wind in de zeilen van het merk blazen. Onder dat thema signaleerden we in de campagne de toenemende populariteit van het merk, met als gevolg een versterkend effect in de realiteit.

Het idee van de Satelliet commercial was geïnspireerd door een artikel in The Sunday Times bijlage. Dat artikel ging over wat er op dat moment allemaal mogelijk was met fotografie – van macro naar micro. In een denkbeeldige zoom gevormd door verschillende soorten foto’s, maar de indruk gevend dat het met een en dezelfde camera was geschoten, zoomde je vanuit de ruimte in op een dikke man met ontbloot bovenlijf die lag te zonnen in NY’s Central Park. De zoom stopte niet bij zijn blote buik, maar ging zijn lichaam in en eindigde uiteindelijk met een foto van een menselijke cel. Zover zijn wij niet gegaan. En die dikke man in het park hebben we maar vervangen door een slanke dame op het strand. Dat ontblote bovenlijf bleef een goed idee. De campagne werd bekrooond met o.a. een Zilveren Effie. (1988, DDB)