Scheidegger - Sta je sterker

Het ei van Ubachs heeft twee Scheidegger campagnes gemaakt. Een in 2013 en een in 2016. Om met de eerste te beginnen; die is gemaakt in een tijd dat de crisis zich nog duidelijk liet voelen op de arbeidsmarkt. Dat was dan ook de achtergrond waartegen de kleine verhaaltjes over sollicitatie, reorganisatie, ontslag en promotie zich afspeelden. De boodschap: met een opleiding van Scheidegger vergroot je je kans op de arbeidsmarkt aanzienlijk. Oftewel, met Scheidegger sta je sterker.

In de laatste campagne gaat het om de kern van klassikaal volwassenen onderwijs. En dat is dat je samen met anderen studeert. Uit onderzoek blijkt dit voor mensen de belangrijkste reden om te kiezen voor een opleiding van Scheidegger. 'Samen' is dan ook de ondubbelzinnige boodschap van deze campagne. Hieronder twee commercials, de eerste uit de huidige campagne en de tweede uit 2013. De muziek is in beide gevallen van eigen hand. De muziek van de laatste commercial was een van de nominaties voor beste reclamemuziek 2016.

(2013/ 2016, Het ei van Ubachs)