Texaco - Wherever you go
In 2000 werd Texaco klant bij Ubachs Wisbrun. Met een gewaagde strategie en dito campagne waren we de pitch ingegaan. Het kwam er op neer dat we zeiden dat benzine overal hetzelfde is. Dat het voor je auto niet uitmaakt waar je tankt. Dat de toegevoegde waarde zat in zaken als een schoon toilet, lekkere broodjes en een stomerij-service.
Boris Peters, Kees Sterrenburg en ik maakten een campagne met allerlei ‘dubbelregels’, zoals ‘Benzine ruikt overal hetzelfde. Toiletten niet.’ Tot onze grote verbazing wonnen we de pitch. Verbazing, omdat adverteerders die voor zo’n scherpe campagne kiezen op de vingers van één hand te tellen zijn. Maar hier was er dus een. Samen met regisseur Werner Damen maakten we een zwart-wit commercial die de boodschap helder over het voetlicht bracht en ondertussen de schoonheid van het Nederlandse snelwegennet vierde. Schoonheid van het Nederlandse snelwegennet? Jazeker. Kijk zelf maar. (2000, Ubachs Wisbrun)